logotyp

Motory, motory a motory

Diskuzní fórum > Technika, opravy,

Tato sekce slouží k popisování poznatků o motorech, jejich funkčnosti a vaší spokojenosti. Typy, výrobci a pod ...

30.08.2015 16:21  vzkaz od Kovboj
15.08.2015 13:45 Jericho
v cem jsou tedy ruzne znacky motoru jine?
16.08.2015 20:25 jawac350
Jericho.: A znaky ?? Jeden to má příjemný,,Otočíš plynovou rukojetí a ono tě to odpoví a opravdu o tom že jsi otočil víš...Lol....
17.08.2015 08:42 Kovboj
Jak píše Jawáč. Rozdíl u motorů je značný, jak svou kvalitou a výdrží, tak i reakcí na plyn.
17.08.2015 10:37 Jericho
Jake jsou tedy rozdily? Myslim, ze by i ostatni ocenili vetsi rozbor...
Nektere se urcite vice hodi na zavody, jine jsou zase vhodne na kazdodenni jezdeni a cestovani...
17.08.2015 16:51 IvanGS
Jericho - ...a budou se lišit i kvalitou a spolehlivostí. Aniž bych chtěl našeho kamaráda Kovboje podceňovat, myslím, že tohle je skoro na diplomku...
Já šel do Lifana 150 na doporučení, protože šlo údajně (potvrdilo se) o spolehlivý motor vhodný i pro turistiku. I když všechno je relativní, na setkáních spolu jezdíme, každý má jiný motor a nedá se říci, že by byl některý horší a jiný lepší. Každý pochopitelně chválí ten co má, ale dobrým příkladem byla akce Slovensko 2011, kde měli 150-ku, každý jinou, myslím 4 lidi. Ujeli jsme skoro 2000 km, dost i chvílemi závodili a nedá se říct, že by to někomu jelo líp nebo hůř, neberu-li to, že třeba do kopce mi někteří kluci ujížděli rozdílem 3 km/h a na rovině jsem stejným rozdílem ujížděl já jim, což mohlo být mým cestovním převodem. Nový Lifan, co mám, je v tomhle pro mé účely ještě lepší. Jednička až trojka je podobná jako u staršího modelu, mezi trojkou a čtyřkou je větší rozdíl, takže na čtyřku to jede na méně otáček, motor má ale o něco víc síly, takže maximálka je vyšší. Jediný, kdo mi kdy výrazněli ujížděl, byl Petr Komárek, ale ten motory střídal, mám na mysli nějakou 175ku nebo tak něco.
17.08.2015 18:37 Kovboj
Tak mne Ivane nepodceňuj, ale máš pravdu předsedo, je to na dlouhé psaní podobné diplomce. Proto se i jezdí závody, aby se zjistilo, jak jsou na tom ti a oni výrobci motorů. Já nedám nikdy dopustit na Lifana. Vezmu to hodně zkrátka a příklad si vezmu u 140 ccm motorů. Můj top je prostě Lifan - veliký držák, velmi dobře zpracovaný. Jeho kubatůra je vlastně 138 ccm. Má pohodový průběh a delší kvalty a tím je i tak trošku méně ostřejší a více vhodný na cestování. Na druhém místě mám YX - velmi ostrý motor, ale náchylnější na lámání kliky a převodovky. Jeho skutečná kubatura je skoro 142 ccm, je lehčí než Lifan a více se hodí na závody a je ho možno neskutečně upravovat. Pak bych zařadil ty ostatní. Nemam rád Loncin a přes práh mi nesmí Ducar. Ne že by byly nějak špatný, ale ... Pak jsou nové modely Zongshen, naše 125tka má výkon jako 140tka, ale 140tku bych si od nich nikdy nekoupil. U 150tek to je dle poznatků na závodech hodně problematická kategorie. Já osobně nedám dopustit na starou verzi Daytony T-rex, to je prostě jednička, teda byl. Nebudu zde řešit značky jako BBR, Takegawa a pod ...
17.08.2015 19:54 Jericho
díky, to úplně stačí. kolikrát prodejce neuvádí na webu ani výkony..
18.08.2015 09:47 IvanGS
Já, Kovboji, určitě nepodceňuji Tvé znalosti, ale znám Tvé časové kapacity a na sepsání opičí diplomky si čas asi neuděláš...
Jericho - vidíš, i Koboj preferuje Lifana. Jen já mám 150 a on myslí 140, ten neznám. Pak jsem měl ten Zongshen a na ten nedám taky dopustit, 15 tisíc km neznal skoro nic jiného než plný plyn, stále je tichý a nevezme kapku oleje, řazení sametové a přesné, spojka jde stisknout jedním prstem. Přesně řadí i Lifan150, starší model měl neutrál dole a zbytek nahoru, nový je klasika 1-N-2-3-4. Spojka se taky mačká poměrně slabou silou a jakýkoliv rychlostní stupeň se snadno najde. I tohle jsou pro mne signály svědčící o péči věnované vývoji motoru a pro turistickou motorku myslím důležité.
18.08.2015 12:56 Kovboj
Ivane, já píši, že bych si já osobně nekoupil Zongshena 140 ccm. S novou verzí 125 ccm nemám problém a 155tka a i 175tka (to jsou stejné motory, jen jiný válec a píst) jsou fakt parádní. Tys měl 140tku ZS? Lifany motory já preferuji od té doby, co jsem před deseti lety rozdělal prvního Lifana 110 ccm. Prostě Lifan je kus bytelného motoru, neošizený a je jedno jaký má objem. I ta padinka je prostě super kus výrobku.
18.08.2015 16:33 IvanGS
Kovboj - měl jsem (a mám v regálu jako rezervní) Zonshenga 120. Vynikající, ale chyběl tomu výkon (i když to nejezdilo špatně!), proto jsem měnil za Lifan 150.
18.08.2015 20:47 Kovboj
Ivane a v tom je právě to co píši, neměl jsi Zongshena 140 ccm. O to právě jde. Často lidé píší jak měli ten motor a jak jim sloužil a jaký to byl super motor. Ale píší místo o jablkách o hruškách. Fígl je v tom, že ne vždy se výrobci povede nějaký model. On Lifan má u 140tky také dva modely a ten jeden je fakt katastrofa.



Fórum

18.07.2023 16:39 radek

Ahoj, hlásím aktuali...

09.02.2022 09:10 moto.joker

Díky za reakci.

08.02.2022 23:01 elpescador

osmičky 4.00

08.02.2022 22:58 elpescador

jezdím na 4.00 už 16...

04.02.2022 18:56 moto.joker

Tak jsem přišel na j...

03.02.2022 09:28 moto.joker

To máš pravdu, je ta...

02.02.2022 21:00 elpescador

když dáš na osmičky ...

Poslední album

Opice 2021

alba
Klub příznivců motocyklů Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné ...

Vytvořeno a sponzorováno © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek