logotyp

Zapojení motoru Lifan 150

Diskuzní fórum > Úpravy, tuning

Zdravím všechny Opičáky. Jako úplný nováček tohoto sportu se obracím na Vás odborníky. Mám doma Gorilu od Skyteam, původní motor je poštelovaná 50cc. Teď mi leží v dílně motor Lifan 150cc s vyměněným magnetem abych svítil, blikal a dobíjel baterii. Nicméně počet kabelů co jde z Lifanu je o něco víc než u padesátky. Krom sdruženého konektoru 6 pin (obsazeno 5 pin) tak padesátka má jen jeden kabel navíc a to je tuším signalizace neutrálu. Jenže Lifan má takových kabelů pět. Můžete mi poradit co s tím? Věřím, že jste to tu už někdo určitě řešil. Petr

06.11.2021 22:41  vzkaz od radek
Ahoj,
je to vcelku primitivní, ten kabel co popisuješ bude od kulisy řazení a propojuje jednotlivé dráty na kostru podle toho co máš zařazeno. Asi z toho použiješ jen neutrál pro kontrolku neutrálu (ty dráty mívají různé barvy a jsou většinou tenší než ty ze statoru).

Jinak zapalování bude obsahovat tyto dráty:

- kostra (zelený, nebo černý drát) přijde do svazku odkud je rozvedena na různá místa (chcípák, baterie, kostra na motorce,....) barva bude určitě ve svazku zelená, nebo černá.

- napájecí cívka pro zapalování (na lifanu většinou černo červený drát) vede ze zabalené civky s jemnejším vinutím (býva na statoru většinou jen jedna) a vede do CDI a slouží k nabití kondenzátorů v CDI pro pozdější vygenerování jiskry VN cívce. Barvu ve svazku na motorce identifikuj podle původního statoru.

- snímač polohy klikové hřídele (většinou modrobílý drát) vede z té kostičky co je vně rotoru a přijde do CDI, vede signál kdy má CDI vybít kondenzátory (nabité z napájecí cívky zapalování popsané o řádek výše) do zapalovací cívky a tak vygenerovat jiskru, barvu ve svazku na moto zase identifikuj podle původního statoru.

- zbylé dráty jsou světelné cívky a vedou do regulátoru dobíjení, budou buď dva a nebo tři podle toho zda se jedná o dvoufázový, nebo třífázový regulátor/stator (barvy bílá, žlutá, růžová nebo kombinace, na pořadí zapojení nezáleží nijak zvlášť), někdy je třífázový stator rozdělen nesymetricky a je třeba jedna cívka navíc pro osvětlení na jedné z větví, s tím můžeš laborovat a dráty u třífázu přehodit, aby ti to svítilo, nebo dobíjelo s vyšší prioritou.

Tak ať se dílo podaří.

05.04.2021 15:30  vzkaz od Schimoon
Nazdar vespolek,potreboval by som poradiť, mám nový motor Lifan 150, neviem aké zapalovanie kúpiť aby tam sadlo aj s magnetom (treba magnet meniť?) prípadne je tu niekto kto by mi bol ochotný to cca niekedy v lete za úplatu vymeniť?
díky Schimoon

14.08.2015 16:44  vzkaz od IvanGS
OK Kovboji.

14.08.2015 16:11  vzkaz od Kovboj
Ivane založíme na trysky samotné téma, jinak to již nikdo nedohledá.

14.08.2015 15:00  vzkaz od IvanGS
Ono, jak je to vůbec s číslováním trysek? Ono to prý u Mikuni (možná i jinde) není tak, že by tryska 150 byla 1,5 mm... V tomhle je zmatek, každý mluví v jiných číslech, vyjadřujeme se k tomu a možná myslíme ty druhé jednotky:-). Mimochodem, my si tehdy pořídili na doporučení Ivo K. trysku 140, se kterou jezdil na cestovatelské Gorille, ale dostali jsme k tomu pro jistotu i menší a větší. Hodně jsem tenkrát laboroval jak jsem psal níže, měl zkušební, asi 4 km okruh, který jsem po každé změně jezdil, nejen po změně trysek, ale i polohy jehly, úpravy bohatosti atd., laboroval jsem i s volnoběžnou tryskou ale měnil jsem i převody, ony to jsou takové spojené nádoby. Vždy 1 změna a okruh, byly to desítky jízd, dělal jsem si poznámky, protože bych si už nepamatoval jak to bylo před 10 změnami. Nakonec jsme skončili u trysek 140 (Zámčus myslím 145), ale nemyslím, že se jedná o klasické metrické číslování.
Jak to je Kovboji?

14.08.2015 14:36  vzkaz od Kovboj
Já na 140 YX mám trysku 105, karburátor Mikuni original VM24 a motor jde v pohodě žádné cukání, na Lifanu 140 jsem měl trysku 110 u stejné karburace a nyní jsem dělal zákazníkovi 150tku Shineray, karbec Mikuni VM26 OEM a tryska 110 bez cukání.

14.08.2015 14:09  vzkaz od Zdenek
Já měl u VM26 na 190ce trysku 145 , na 140 trysku 110. Žádný cukání, žádná díra. 155 na motoru 150 se mě zdá moc. Myslím, že Jawáč u 150ky měl dokonce trysku 95.

14.08.2015 12:13  vzkaz od IvanGS
Bonner - je to zvláštní, ale mám to hodně podobně a to už od roku 2008, kdy jsem měl stejný karburátor, ale jiný motor. Mám Mikuni VM26, tryska tuším 140 a K&N filtr. Dělalo to i na druhém a teď třetím motoru, karburátor vždy přendávám v nezměněném stavu. V určitých otáčkách si motor občas zakucká, zeména při zrychlování na 3. rychlostní stupeň, když zrychluji pomaleji. Jednička ani dvojka to nedělá, u dvojky byl při pokusu náznak, ale obvykle na ni zrychluji rychleji a to je OK. I na trojku, pokud zrychluji rychleji, je to OK a zmizí to i když to kuckne a já zereaguji přidáním plynu. Čtyřka bez cukání. Dělalo to mně i Martinovi, se kterým jsme opice stavěli spolu a ve stejné konfiguraci, zkoušeli jsme bohatosti, trysky, laborace s jehlou, převody, nakonec jsme uvedený jev minimalizovali, i když zcela neodstranili, za ty roky ho ale znám, čekám a umím reagovat.
Stejné to mám se startem studeného motoru. Na předchozích motorech byl jakýkoliv sytič špatně, u aktuálního Lifanu 150 stačí přidat sytič pouze nepatrně, ale v 50% případů chytá bez něj. Mně to nevadí, naopak. Zajímavé je, že zmíněný Martin Zámečník musí startovat se sytičem.

14.08.2015 09:58  vzkaz od Bonner
Opět zdravím ve spolek. Tak motor se již podařilo zklidnit, karburátor přetryskován, nakonec jsem skončil na hlavní trysce 155. Svíčka je suchá a barvy hodně světlé kávy. Ještě chci zkusit posunout jehlu o jeden díl nahoru jelikož když jedu na zhruba 1/4 plynu v konstantních otáčkách, třeba když jsem nucen jet 40 km/h za autoškolou, tak si to občas škytne.
Ale můj dotaz je jiný. Při tomto nastavení když startuji zcela odpočatý stroj tak startuji bez sytiče a stačí 2x lehce pošimrat za plyn a moto šlape bez problému. Máte to taky tak?

10.07.2015 11:51  vzkaz od radek
Bonner: "Ano Kovboji máš pravdu, nejdříve ty věci jsem musel na motor navěsit ale teď mi jde o to sladění. Rozumím tomu že to nebude fungovat jako stavebnice a pak do toho naleju benzín a jedu. Proto se obracím zde pro radu. I info co jsi uvedl ty nebo radek je pro mě hodnotné. Kdyby mě někdo mohl odkázat na někoho v Praze kdo by mi mohl pomoc bude to skvělý. Bohužel nemám auto do kterého bych mohl stroj naložit."
Mrkni na tu svíčku, po tom co to chvíli bude vrčet. Pokud je černá, tak povol o půl otáčky šroub směsi, pokud je do bíla, pak naopak přitáhni. Výchozí poloha pro nastavování směsi, je zhruba 1,5 otáčky od úplného zašroubování. Nastav to tak, aby to nějak trochu jelo a pak s tím zajeď do Cítova ke Kovbojovi (napřed mu zavolej a v pondělí, ne to jsme oba na moravě :)

10.07.2015 10:51  vzkaz od Bonner
Ano Kovboji máš pravdu, nejdříve ty věci jsem musel na motor navěsit ale teď mi jde o to sladění. Rozumím tomu že to nebude fungovat jako stavebnice a pak do toho naleju benzín a jedu. Proto se obracím zde pro radu. I info co jsi uvedl ty nebo radek je pro mě hodnotné. Kdyby mě někdo mohl odkázat na někoho v Praze kdo by mi mohl pomoc bude to skvělý. Bohužel nemám auto do kterého bych mohl stroj naložit.

09.07.2015 20:15  vzkaz od Kovboj
JJ přetryskovat, taky to může dělat jehla a nebo spousty jiných věcí. Těžké radit, když čtu ty úpravy, tak je to jen prostě navěšené věci, ale nic sladěné.

09.07.2015 16:47  vzkaz od radek
No pokud to ve vyšších otáčkách jede, tak v hadičce bych chybu nehledal. Bude to chtít doladit směs na karburátoru, připadně přetryskovat. Mrkni na svíčku
www.monkey-gorillamoto.cz ...

09.07.2015 14:56  vzkaz od Bonner
Zdravím ve spolek. Měj bych zde dotaz na zkušenější. Po pá peripetií se mi podařilo namontovat konečně můj nový motor Lifan 150 co jsem už tady s vámi probíral. První start byl celkem snadný ale vyskytnul se problém v nižších otáčkách. Motor se jakoby dusí vynechává a i to dost cuká, když se dostávám z nižších otáček nahoru. Jakmile motor už běží ve vyšších otáčkách tak není problém. Měl jsem podezření na skřípnutou hadičku paliva jelikož je tam tak ostrý úhel mezi nádrží a karburátorem. To jsem asi vyřešil ale problém pokračuje. Sestava je lifan 150 originál, vyměněné magneto, karbec Mikuni 26mm, KN filtr, výfuk je taky vyměněný za vetší kalibr a motor je doplněný o chladič. Mám v záloze i nové "závodní" CDI ale nechtěl jsem ho instalovat dokud se motor nezajede. Máte nějaké návrhy? Nebo místo kam se zastavit za odborníkem? Chtěl bych už jezdit a dál se v tom šťourat až v zimně :)

20.02.2015 08:49  vzkaz od Bonner
D-D-D: "Napadla mě pitomina, jestli tam třeba nemáš indikaci zařazeného rychlostního stupně. Pak by počet drátů odpovídal. Jdou i společnou bužírkou... Co takhle kouknout se, odkud vedou?"
No možná D-D-D na to kápnul. Vycházejí ze stejného místa odkud vychází u té 50ky káblík na indikaci neutrálu. Kolik cívek to má nevím, vlastně si teď nevzpomenu takže bych se musel podívat.

19.02.2015 19:06  vzkaz od D-D-D
Napadla mě pitomina, jestli tam třeba nemáš indikaci zařazeného rychlostního stupně. Pak by počet drátů odpovídal. Jdou i společnou bužírkou... Co takhle kouknout se, odkud vedou?

19.02.2015 14:13  vzkaz od Zdenek
Ten novej motor má dvoucívku?

19.02.2015 11:23  vzkaz od Bonner
Díky moc za odpovědí ale moje chyba měl jsem to popsat asi lépe. Já magneto koupil nové, které je vybaveno na to aby pohánělo vše co je třena a ne jen jiskru na svíčku. pokusím se sem dát fotky. Jinak Výfuk, karbec, chladič oleje a rozety už mám nachystané. I kyvka bude vyměněna. Levá strana povodní 50cc vpravo Lifan s novým magnetem.

14.02.2015 13:46  vzkaz od Zdenek
Jo a nezapomeň na vejfuk . Ten z padesátky ne, jinak to bude přidušený. A jinej řetězovej převod 16/26. Já vozil 17/26.

14.02.2015 13:43  vzkaz od Zdenek
Jak píše Jawa. Přehoď desku s cívkama z té 50ccm a magneto pokud bude třeba jiný tak jsou dvě s rozdílným vnitřním průměrem magnetů. Pozor aby neškrtalo o cívky. Na kontrolku neutrálu sere pes.

14.02.2015 13:36  vzkaz od jawac350
Tímhle si prošel určitě ivanGS u své gorči. Je tu na něj i kontakt tak ho skus osobně...Já přendal ty cívky zapalování ,,stator,, z toho origo motoru do mého YX150 a akorát jsem musel koupit jiné magneto které je stejné až na kužel který je u té stopadiny silnější...a odpadne ti ten hlavolam s dráty...

Fórum

06.11.2021 22:41 radek

Ahoj, je to vc...

06.11.2021 22:23 radek

Prostě to kup a pak ...

06.11.2021 22:22 radek

Youtube kanál o monk...

06.11.2021 22:15 radek

Ahoj vypnul jsem ano...

26.10.2021 14:38 moto.joker

Protože uvažuju, že ...

05.04.2021 15:30 Schimoon

Nazdar vespolek,potr...

18.03.2021 05:51 D-D-D

A nějaké funkční Opi...

Poslední album

Opice 2021

alba
Klub příznivců motocyklů Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné ...

Vytvořeno a sponzorováno © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek