logotyp

Yamaha V-Max 1200

Diskuzní fórum > Klubisti a jejich stroje

Vážení přátelé, je tu někdo, kdo vlastní tento kultovní motocykl? Tento motor se dvěma koly? Jediný dragster s povolením jízdy v běžném provozu?

05.08.2016 09:12  vzkaz od IvanGS
Lomax1400 - díky za cenné poznatky...:-).

03.08.2016 21:44  vzkaz od lomax1400
boost koupil před cca dvěma lety a nedostal se k tomu ho namontovat, respektive neměl úplně jasno jak... je to tak jak píšeš. verze bez boostu je stokoňovka,pro německo, francii, kde měli předpis na motorky, že můžou mít jen do 100 ps. ale je to jinak zpřevodované, aby byl zachován potenciál maxe, tedy alespoň částečně. poznáš to hned podle chybějícího boostu (nevrčí) a podle malých děr ve výfuku. druhá verze je 145 ps tedy s boostem. boost přidává těch cca 50 ps + jinak tryskované karburátory a průchozejší výfuky.
jelikož přikoupit boost byl docela raneček němci to řešili dynojet stage 7 + pak nezbytné laďáky a to pak jede hodně dobře srovnatelně s boostem. od spodu i líp, akorát to nemá ten kopanec v 6000 ot, když naplno sepne boost.

03.08.2016 11:38  vzkaz od IvanGS
Lomax - díky. Tak boost asi nemme a tenhle Robert koupil, asi starší, aby ho tam namontoval, ale nestihl to. Aspoň podle zapínání klíčku tam není - po zapnutí začalo cvakat čerpadlo, když přestalo, vypnul jsem, zapnul podruhé, znovu asi 2x cvaklo a ticho. Vypnul jsem, zapnul potřetí a bylo ticho. Ale pro jistotu ještě mrkneme pod airbox.

Martin vycházel z toho, že Robert říkal, že už má motorku "otevřenou" a myslel, že namontoval boost. Ale třeba to chápu blbě i já - myslel jsem, že německá verze 98 koní boost nemá a verze se 145 koňmi ho má a že jiné než tyto 2 výkonové verze, neexistují. Ale třeba je to jinak, protože pokud se nepletu, někde jsem četl, že boost přidává 10 koní a rozdíl mezi 98 a 145 je mnohem větší. Tak jak je to prosím Tě s těmi výkonovými verzemi? Díky moc!

02.08.2016 18:42  vzkaz od lomax1400
jo a k té fotce boostu není komplet chybí servo a jednotka. na tom odkazu od radka to je i s cívkama předních válců. komplet boost vypadá takto.

02.08.2016 17:44  vzkaz od lomax1400
jestli tam máš boost poznáš snadno nemusíš nic montovat. otoč klíčkem, zapne se benzinové čerpadlo. vypni a opět otoč klíčkem, čerpadlo už nečerpá máš načerpáno, takže pokud tam máš boost, tak uslyšíš dvě zavrčení jakoby horní dolní rozsah. řídící jednotka boostu je pod levým náfukem.

02.08.2016 15:35  vzkaz od IvanGS
Díky Radku, no mně by spíš zajímalo, jestli to co je na mé fotce, není vyndané z verze 100 koní, netuším, jestli tam v té slabší verzi nějaký takový díl je. Doufám, že odborníci poradí a mrknu se tomu pod airbox...

02.08.2016 15:00  vzkaz od radek
Ahoj Ivane,
to bude určitě ten boost (část), propojuje to sání 1 do 2 a 3 do 4 válce při určitách otáčkách (při full gas pak naplno). Určitě k tomu musí být ještě servo a řídící jednotka (pokud není už na motorce, nekde v dosahu toho bovdenu). Jestli jsem to pochopil správně, tak se prodávala verze s tím i bez. Tady je nějaká fotky toho kompletu:
www.venturers.org ...

02.08.2016 12:00  vzkaz od IvanGS
Vyfotil jsem díl, který jsme k Maxu dostali, evidentně už namontován byl a něco najezdil, Martin tvrdí, že ho bývalý majitel Robert měnil poměrně nedávno, ale nevím, jak je to věrohodné info. Poznám z toho, jestli jde o původní díl ze stokoňové verze nebo ten výkonnější?

02.08.2016 10:33  vzkaz od IvanGS
Lomax1400 - co je boost, četl jsem, že nějaký systém otvírání přívěr? Jak je to ovládáno, kam se to zapojí? Dostali jsme k motorce takovou čtyřpřírubu ke karburátorům, je to jeden kus se 4 gumovými přírubami vsazenými do takového rámečku a je tam i nějaké ovládání - je to jen tenhle jeden kus, nic jiného, paní tomu nerozumněla a my taky nevěděli co všechno chtít... Pokud něco chybí, určitě to má a zajedeme pro to, můžeš mi prosím napsat nebo zavolat na 777 175 211? Vlastně ani netuším, jestli už tam boost není a to co jsme dostali není původní, vyndaný díl, jak se to prosím Tě pozná? Díky!
PS: Nechceš se stavit a trochu nás s problematikou V-Max seznámit?

01.08.2016 22:14  vzkaz od lomax1400
velká gratulace, max je super mašina a tenhle konkrétní byl fakt opečovávaný. majitele jsem znal... akorát je to stokoňovka, měl k němu i na namontování boost. takže pokud jsi ho k motorce dostal nainstaluj a to teprve uvidíš ten zátah. nebo manželka má maxe s dynojet stage 7 a to taky nejede zrovna špatně, akorát to s tím malinko baští. já tam mám komplet kit 1400 ccm od wiseco, přetryskované, přímý nádech výdech od kn a supertrappu + programovatelnou řídící jednotku boostu a je to radost :-)

28.07.2016 13:26  vzkaz od IvanGS
No tak Golďas je slušný nálezový stav, pojízdný a mechanicky v dobrém stavu, ale žádná leštěnka. Renovace se ale konat nebude.
Max je v exkluzivním stavu téměř nové motorky, jediným mínusem je olezlý vršek nádobky na brzdovou kapalinu vpravo na řídítku od vzlínající kapaliny. Pak už se najdou jen drobnosti, které nestojí za řeč. Troufnu si říct, že jiný Max v tak vynikajícím původním stavu, nenapadený tunerem, v republice není...
Díky Radku, stavte se, budeme se těšit.

28.07.2016 11:45  vzkaz od radek
Ahoj Ivane, gratulace. Přesně jak píšeš, když ho někde vidím, vždycky mě nějak osloví tenhle zabiják :). S mecou kujeme, že tě někdy navštívíme, jsem zvědav i na toho golďase. Jinak mám také překvapení a nový přírustek do rodiny, tak třeba dorazím i na něm (přesněji na ní). Více příští týden až bude (snad) vrčet.

28.07.2016 09:45  vzkaz od IvanGS
Tyjo, už taky píšu jako hotentot, samý překlep, omlouvám se.

28.07.2016 09:38  vzkaz od IvanGS
Pavle, bohužel na Kep Respect letos nedorazíme, posledních ár víkendů jsme nebyli doma a zza týden odjíždíme Důrou na dovolenou. Tenhle víkend musím jít do práce a zbytek věnovat domácím pracem, návštěvě mámy a přípravám, na kteréí už nebude v týdnu čas. Kromě toho chci MAXe vycídit a nakonzervovat.

27.07.2016 23:20  vzkaz od Tatiik
IvanGS: "O důvod víc k nám přijet Pavle...:-)."
Ivane, Ivane... Vem to v sobotu na Keep Respect, tam se to bude neobyčejně vyjímat.

27.07.2016 20:25  vzkaz od IvanGS
O důvod víc k nám přijet Pavle...:-).

27.07.2016 17:03  vzkaz od Pavel_T
Nádhernej brutální stroj, vždycky, když ho někde vidím, tak ho obdivuji. A navíc tohle bude jednou velmi ceněný veterán. Už se těším až ho u vás uvidím naživo.

27.07.2016 11:54  vzkaz od IvanGS
Ta motorka je jako Jeckyll a Hyde, jako den a noc, nebe a pekllo. Zjistil jsem také, že pokud se kroutí plynovou rukojetí opatrně, motor se nevytáčí a jede se turistická kochačka, je to i překvapivě komfortní motorka a vypadá to, že i pro spolujezdce. Zadní tlumiče mají nastavitelnou trvdost i útlum, ergonomie zadního sedadla a stupaček se zdá OK. Užitečné zatížení je navíc 190 kg, což je stejné jako u BMW GS. Krouťák je výborný, převodovka sametová a dobře odstupňovaná. Takže si lze užít i poklidnou turistickou jízdu a zapomenout, že sedíte na bestii, která je jinak vyhlášená počtem mrtvých řidičů, žízní po benzínu a hladem po zadní pneumatice...

27.07.2016 11:47  vzkaz od IvanGS
Nevím proč, ale tvary Maxe mi přijdou jako jedny z nejvíc sexy ve světě motorek...

27.07.2016 11:45  vzkaz od IvanGS
Včera jsem se byl svézt a přiznám, že jsem na motorku sedal s hlubokým respektem. Je fakt těžká a na místě se s ní manipuluje dost blbě, posaz je ale překvapivě komfortní. Startovní procedura je postaru - ruční sytič, zkontrolovat polohu elektromagnetického palivového kohoutu, neutrál, raději spojka a startujeme. Motor chytá skoro hned, po chvíli se stáhne sytič a může se vyrazit. Posaz je fakt kofortní, motorka je ve skutečnosti hodně dlouhá, aby byla v přímé jízdě stabilní, což ale likviduje její zatáčkové schopnosti. Taky na co, v Americe... Skutečně, v prvních zatáčkách jsem sice zatočil, ale dost jsem se u toho nadřel, navíc v malých rychlostech se řízení "zamyká" dovnit zatáčky. Ale postupně přicházím na to, že základem úspěšné pilotáže je UVOLNĚNOST. Nesvírat "nádrž" (ve skutečnosti je to kryt airboxu, nádrž na 15 l je pod sedlem) nohama, naopak. Nedržet se křečovitě, vlastně skoro vůbec, řídítek, předklonit se a ruce mít jen volně položené. A při tomhle uvolnění se mnohem lépe dělá to, co je u Maxe nutností - ovládat ho celým tělem, nakláněním a předkláněním trupu, vykláněním kolen do stran. Pak najednou začne vykružovat zatáčky sám a bez námahy, i když to nesrovnávejte s jinými motorkami. Navíc jsem zatočil jen párkrát a byly to rychlé, delší zatáčky, ve kterých uveený postup funguje. A v tu chvíli jsem si začal jízdu užívat. Tedy - aspoň do té doby, než jsem začal přidávat plyn a přiznám, že napoprvé jsem nejel rychleji než 130 a netočil víc než 5300. Ona je to motorka, která vás na jedničku vystřelí přes 100 km/h za méně než 3 sekundy a přitom má 30 let starý podvozek, který na ten výkon nastačí. Ani brzdy nejsou nic moc, přední pro mne byla zklamáním, ale příjemně překvapila zadní s kotoučem s vnitřním chlazením,takže nejlíp je brzdit oběma a jet citem dávkovat jejich poměr.
Domů jsem se vracel rozesmátý, nadšený, s bušícím srdcem, ta motorka je neskutečná!

27.07.2016 11:28  vzkaz od IvanGS
Kardan je OK...:-)

27.07.2016 11:27  vzkaz od IvanGS
Na palubce je jen to nejnutnější...

27.07.2016 11:25  vzkaz od IvanGS
Tohle je fakt brutál!!!

27.07.2016 11:25  vzkaz od IvanGS
Pro neznalé - v rozce 1984 oslovila Yamaha britského návrháře Johna Reeda, aby navrhnul motocykl pro americký trh. Motorka musela být vyjímečná a výstřední. John Reed navrhl dragstera, který se měl stát šampionem v populárních semaforových závodech ve zrychlení. Obrovský 4-válec do V s objemem 1200 kubíků, pocházející z cestovního korábu XVZ Venture, vyladěný na tehdy nevídaných 145 koní, se systémem V-Boost, řízeným otevíráním klapek mezi sacími kanály, zvyšujícím podstatně výkon. K motoru 2 kola a dál nic zbytečného. V roce 1985 byl v Las Vegas představen V-Max. Zprvu mu nebyla dávána velká budoucnost, ale zákazníci se do něj postupně zamilovali tak, že se v podstatě beze změn dělal od roku 1985 do roku 2007 a dnes je jedním z nejvíce kultovních motorek na světě.

27.07.2016 11:14  vzkaz od IvanGS
No, abych rozvířil poklidné letní vody tohoto fóra, tak bych se chtěl svěřit s nejnovějším přírůstkem do mé a Zámkovy společné "garáže". Je jím kult, legenda, zabiják, motorka, která nebrzdí, nezatáčí, ale z nuly na sto vás vystřelí za necelé 3 sekundy - Yamaha V-Max 1200! Tahle motorka byla můj sen v mládí, ale jak přibývala léta, přišlo mi její pořízení jako zbytečná investice. Ale tyhle motorky ubývají, jejich stav se zhoršuje, čím dál víc jich je nabouraných nebo končí ve šrotu. A když se nedávno objevil náznak nabídky, neodolali jsme a šli za ní. Motorku jsme nakonec získali za poněkud smutných okolností, ale považte - rok výroby 1996, uvedení do provozu 97, v roce 2000 si ji z Německa do ČR přivezl majitel, který ji miloval a v jehož garáži, stála dalších 16 let na koberci před velkým zrcadlem. Motorka je téměř jako nová, v původním stavu, na tachometru poctivých 17 tisíc km!

Fórum

18.07.2023 16:39 radek

Ahoj, hlásím aktuali...

09.02.2022 09:10 moto.joker

Díky za reakci.

08.02.2022 23:01 elpescador

osmičky 4.00

08.02.2022 22:58 elpescador

jezdím na 4.00 už 16...

04.02.2022 18:56 moto.joker

Tak jsem přišel na j...

03.02.2022 09:28 moto.joker

To máš pravdu, je ta...

02.02.2022 21:00 elpescador

když dáš na osmičky ...

Poslední album

Opice 2021

alba
Klub příznivců motocyklů Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné ...

Vytvořeno a sponzorováno © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek