Tak tedy první dojmy, jsou zatím veskrze pozitivní.
Ujel jsem asi 50km.
Motor má naprosto odlišný průběh výkonu než jsem očekával (naštěstí v pozitivním slova smyslu). Odspoda je velice klidný, samozřejmě akceleruje pěkně, ale nic co by nepobrala prodloužená zadní kyvka. Zátah je řekl bych plně srovnatelný se 140kou, ale ve vyšších otáčkách už jsou znát koně navíc a motor velice razantně akceleruje až do maxima.
V max bude s mojí konfigurací odhadem někde kolem 110km/h GPSkových. Jel jsem 100km/h cca na třičtvrtě plynu a bylo to tam překapivě rychle, ale otáčky už byly vysoké a myslím, že motor toho nenatočí víc než na těch 110 (to ale uvidíme).
Motor nemá oproti očekávání téměř žádné vibrace, což si dost užívám (samozřejmě se to asi časem trochu zhorší).
Asi největší radost mi udělala stabilita motoru v nízkých otáčkách. Motor velice dobře snáší i hodně malé točky (velmi málo nad úrověň volnoběhu) a je z těchto otáček na čtyřku schopen bez jakéhokoli cukání pomalu zrychlovat až do maxima. Oproti Skyteamu je to opravdu zážitek z plynulé jízdy.
Rozhodně tedy žádné, za jedna, polechat a plyn a hned na prdel, odspoda v klidu a pak teprv ukáže co v něm je.
Startování je úplně jiné, něž na motorech co jsem měl. Motor má poměrně malou kompresi na páce (velký převod), takže v pohodě pomalu přejedu přes kompresi, když ale kopne zpátky, tak noha v prdeli :). Musí se tedy jak jsem si načetl na youtube pomalu prošlápnout kompresi, pak vrátit páku nahoru a pak šlápnout a jede hned (jde to úplně lehce, myslím, rukou v pohodě). Ale zas na našlápnutí se otočí myslím tak asi jednou, takže pokud je zrovna výfukový cyklus, tak samozřejmě nechytí a musí se postup opakovat. Ještě se s tím budu muset naučit.
Ještě mě čeká nastavit ventily, i když klepáníí které se ozávalo jak se ukázalo není od ventilu, ale z uvolněné matky která poskakovala po spojkovém lanku a klepala do bloku. Tyhle závady mám rád :). |