Jméno:
Heslo:

Obytná auta, caravaning

Diskuzní fórum > Zájmy a koníčky

Dovolím si založit tohle vlákno, protože myslím, že by mohlo být životaschopné. Kupuji obytnou dodávku, mé zkušenosti jsou zatím nulové, ale Méca či Tatiik je také mají a možná i další opičáci. Nejde jen o dovolenou, tyhle věci používají závodníci, rybáři atd. Tak se hlaste...

předchozí | | | | | | | | | |
07.03.2017 20:33  vzkaz od IvanGS
Po delší době oživím vlákno pro fandy karavaningu a nezávislosti na hotelích a penzionech. Teď o víkendu jsme byli s Důrou na malém srazíku (na Bábovce nás bývá mnohem víc) amatérských obytných dodávek. A Martin Kolčaba z nomádem.cz o naší Důře natočil tohle video:
www.youtube.com ...

12.10.2016 09:23  vzkaz od IvanGS
Zvenku vypadá auto majestátně, ale to dnes všechny větší obytné dodávky. Místa na stání je uvnitř spousta, ale jinak je to dost klaustrofobické místo, skoro jako v ponorce (v Holandsku jsem jednu navštívil a v obytných dodávkách mám fakt podobný pocit). To je moje největší výtka profesionálním výrobcům obytných dodávek, kteří až na vyjímky do dodávky zastaví všechno aby mohli tvrdit, že auto je plnohodnotné bydlení pro 3-4 lidi, chachacha! Tohle je možná jediné, co pán podcenil - až moc okopíroval své vysněné auto, na rozdíl od dalších, kteří vestavby dělali pro konkrétní počet lidí, často jen pro 2 dospělé, maximálně pro 1-2 děti a často použili vlastní, geniální řešení nějakého prvku, nestačil jsem často zírat, co se dá vymyslet a vyrobit.

12.10.2016 09:09  vzkaz od IvanGS
Palubní deska byla z obyčejného, černého a šedého plastu. Okenní roletky samozřejmě kouil, dělají se přímo na tento typ vozu (a jsou skvěle integrované).

12.10.2016 09:07  vzkaz od IvanGS
Sám přečalounil i sedadla - švy jsou hodinářsky přesné, jako když je dělají u R&R a značí si místa vpichů vidličkou:-).

12.10.2016 09:06  vzkaz od IvanGS
Na nábytek koupil úchytky a tak, ale jinak vše udělal sám. Jediné, co prý si nechal udělat, byly hrany na stolní desku atd

12.10.2016 09:04  vzkaz od IvanGS
Sraz byl fakt skvělý a některé vestavby byly až neuvěřitelně precizní a kvalitní. Třeba tenhle Mercedes ze Slovenska, pán je povoláním hodinář a zlatník a když zjistil, že jeho vysněné auto - takovýhle Mercedes s profesionální vestavbou, která se pánovi líbila - stojí 60 tisíc Euro, rozhodl es ho udělat sám. Koupil napůl vybydlenou řemeslnickou dodávku a dal se do práce. Výsledek je neuvěřitelný...

12.10.2016 09:01  vzkaz od IvanGS
Stav se Pavle, kohokoliv z dobrých přátel kdykoliv rádi vidíme .
Takhle jsme si to na srazu postavili s kamarádem Honzou Kovářem, alias Kuky, viz příspěvky níže. Obě markýzy jsme propojily a vzniklo kryté "náměstíčko".

11.10.2016 21:43  vzkaz od Pavel_T
Velká gratulace, asi se budu muset zastavit a Důru osobně prohlídnout ! A už se těším na příští ročník, přijedu se určitě podívat, i když zatím asi bez bydlíku.

10.10.2016 10:48  vzkaz od IvanGS
Důra obdržela dva poháry, jeden nám zůstane, druhý je putovní, vždy se označí cedulkou s nejnovějším vítězem a zůstává v jeho držení do dalšího ročníku. Má to i trochu méně příjemný rozměr, vítězové obou kategorií vždy pořádají další ročník, což nás tedy spolu s majitelem níže zmíněného Peugeota čeká...

10.10.2016 10:38  vzkaz od IvanGS
I naše Důra byla chvílemi v obležení návštěvníků a už ani nevím, kolikrát jsem auto i naši "vestavbu" popisoval a předváděl otevírání skříňky s vařičem na dveřích. Nečekal jsem to, ale auto se líbilo tolika lidem, že jsme vyhráli, údajně s velkým náskokem, kategorii Miss van Sympatic...:-).

10.10.2016 10:35  vzkaz od IvanGS
Tento víkend proběhl v Týnci nad Labem již osmý ročník Vševestavbového sletu, srazu obytných aut zaměřeného na amatérské a individuální vestavby. Během předchozích let se vypracoval na renomované setkání amatérských vestaveb, s bezkonkurenčně největší účastí, letošního ročníku se zúčastnilo rekordních 115 aut a vestaveb, ojediněle i profesionálních, ale většinou upravených či vyrobených svými majiteli, opravdu bylo a co koukat a je až neuvěřitelné, co dokáží šikovné ruce amatérů. Akce byla neformální, sobota byla pojata jako den otevřených dveří, majitelé se ochotně dělili o vlastní zkušenosti, nikdo si na nic nehrál, mnoho lidí připravilo pro ostatní i drobné občerstvení.
Účastníci i návštěvníci mohli hlasovat ve dvou kategoriích, Miss van Techno a Miss van Sympatic. První kategorii, vyhrál letos Roman P. s vlastní vestavbou v dodávce Peugeot, skutečně profesionální kvalita, provedení a několik originálních nápadů a vychytávek.

12.09.2016 16:47  vzkaz od IvanGS
Fascinuje mne, jak levně se dá dnes obytné auto koupit, teda aspoň jsem to nečekal. Spousta lidí kupují ojeté nákladní dodávky s milionem stočených kilometrů a dělají do nich levné vestavby. Mají s tím práci, spoustu starostí, trvá to a výsledek je často dost tristní.

Naproti tomu se dají koupit auta za 100-200 tisíc korun, 20-30 let stará, speciální obytná. Třeba dodávky od Westfalie a nebo různá obytná auta s alkovnou. Některá nejsou větší než dnešní nejdelší a nejvyšší dodávky. Překvapilo mne, v jak výborném stavu často jsou a také, jak málo mají najeto. Ale jasně, majitelé s nimi najížděli pár tisíc km ročně o víkendech, vyjímečně na dovolenou, nikam nespěchali, auta se nikdo nesnažil utahat, naopak, lidé je šetřili a obvykle je nechávali v odborném servisu připravit na další sezónu. V zimě většina nejezdila. A i když se za ta léta nastřádala patina a opotřebení, základ je skvělý a relativně za pár korun. Auta nemají extra výkon, ale to je jedno, málokdy se spěchá a denní trasy se přizpůsobí možnostem auta, na pohodu, podobně jako u našich opic. Třeba tohle. Ale napadá mne, že asi úplně nejvíc by mohl na téma pohovořit Pavel Škarka, jeden z pachatelů, díky kterým se u nás doma o obytných autech začalo mluvit...

12.09.2016 16:24  vzkaz od IvanGS
Tak víš co, Pavle, ono to má myslím 3 důvody - za prvé ty snahy o úsporu, tu vidíme ve všech oborech, výroba se přesouvá do Asie, používají se levnější komponenty atd. Druhý důvod je, že se výrobci předhánějí v nabídce vybavení - dnes už by si snad nikdo nekoupil nové obytné auto bez sprchy, WC, nezávislého topení. A výrobci se předhnějí, kdo dá větší nádrže na vodu, větší televizi atd. A to všechno zvyšuje hmotnost a doložnost tedy klesá. Aby se to aspoň zčásti srovnalo, šetří se třeba na nábytku. Nový vypadá krásně, ale že je komůrkový sendvič, lisovaný z odpadu, téměř neopravitelný a moc nevydrží, je druhá věc. Třetím důvodem jsou odborná média - ta informují o nových technologiích, testují nová auta a protože jim je prodejci půjčují zadarmo, často na víkend nebo dovolenou, novináři si nemohou dovolit je moc hanět. Takže po stopadesáté popisují uspořádání auta jako povedené (přestože výrobce nepřináší už léta nic nového) , místa je dost (chachacha), ani po 15 tisících km nic nevrže, což je skvělé, prostě vypichují pozitivní stránky. Ale někdy, občas, se dočteme i o starých autech, třeba při recenzi ojetiny a najednou vypluje mezi řádky, že to byla ještě masivní, kvalitní auta. A mně fakt překvapilko, kolik obytných youngtimerů, i veteránů, v zahraničí jezdí. Tím ale nechci říct, že moderní auta jsou špatná!

08.09.2016 21:27  vzkaz od Pavel_T
Máš pravdu, dnes je skoro všechno navoněná bída, přitom většinou za velký prachy. Auta, motorky, elektronika, počítače - vše. Na první pohled je to nové někdy i pěkné, ale šetří se strašným způsobem na úplně všem, vidím to i v práci. Často je přístroj za stovky tisíc Kč degradován snahou ušetřit byť i jediný dolar či euro. A když se to posčítá, je zázrak, že něco funguje déle než 3 - 5 let. A se zaklínadlem "ekologie" se vše obměnuje stále dokola a dokola. Mimochodem, dnes jsem projel stroj CCM 450, výborná mašina, 125kg, 40 koní. Ale to už patří jinam.

08.09.2016 14:46  vzkaz od IvanGS
Pavle, na fotkách to vypadá lépenež ve skutečnosti. Na druhou stranu, jak tvrdí Drákula, o půlku lepší to bude po akci s kyblíkem, Cifem, po vycídění a vyprání polštářů. Patinu to má, stolek by potřeboval nové hrany a nábytek semtam taky, jsou tam vidět kutilské zásahy, třeba ty vodorovné lišty na bílé stěně tam někdo šrouboval na zakotvení horní palandy pro děti. Když se to odšroubuje, jsou pod tím dírky. Takových drobností je tam víc, na druhou stranu to není žádná tragédie, dá se hned jezdit a když srovnám překližku, která se tehdy profesionálně používala, s tou mojí, která se používá dnes, tak ta stará je mnohem kvalitnější. Dnes se vyzdvihují lehké materiály, bezdřevé konstrukce, lepené spoje a bůhví co ještě, ale podle mne je to na úkor kvality, trvanlivosti a opravitelnosti, neumím si představit můj nábytek v tomhle stavu za 18 let... Stále víc se přikláním ke starším autům v udržovaném stavu a kupodivu je jich celkem dost - často jde o dovozy ze zemí, kde je zvykem auto pravidelně udržovat ve značkových servisech, auta nemají často moc najeto (co je 150 tisíc km u 20 let starého auta), majitelé s nimi jezdili na dlouhé cesty a nechtěli, aby se jim někde porouchalo, tak údržbu nešidili. Jednoduché, spolehlivé motory bez elektroniky, na druhou stranu bez nejvyšší emisní známky, což může někomu vadit, kvalitní materiály, sice patina a trochu retro, starší spotřebiče, ale drobných oprav a renovací, výměny osvětlení za LED atd. bych se nebál, dělá to hodně firem. A cena je úplně jinde než u zánovních voňavek.

07.09.2016 12:26  vzkaz od Pavel_T
Tohle je krásný, jednou si to taky pořídím. Jen mi přijde, že na ty roky to podle fotek vypadá uvnitř strašně zachovale, je to tak i naživo ? A pokud ano, jak je to možný ?

05.09.2016 14:57  vzkaz od IvanGS
Bylo nám ctí, že první kávou jsme auto pokřtili při jeho první vyjížďce k nám.

05.09.2016 14:56  vzkaz od IvanGS
Pohled otevřenými zadními dveřmi. Schůdky půjdou pryč, sloužily dětemna lezení na palandu, která už tam není.

05.09.2016 14:55  vzkaz od IvanGS
Kuchyňka

05.09.2016 14:54  vzkaz od IvanGS
Koupelna

05.09.2016 14:54  vzkaz od IvanGS
Můj dobrý kamarád, Honza Kovář alias Kuky, mimochodem je mu přes 70 let, se rozhodl skončit s velkým motorkařením a pojmout cestování trochu komfortněji. Prodal tedy BMW R1150GS, se kterým by ještě vloni v Albánii a koupil obytnou dodávku Possl. Je stará 18 let a je na ní patina, ale auto jako takové je ve výborném stavu, je třeba udělat jen drobné věci na karoserii, sákne jedna hadice od topení a tak, v interiéru stačí kýbl s Cifem a několik málo úprav a jednoduchých oprav. V autě jezdili a spyli 4 lidé (!!), pro dva je to super. Uvnitř se dá stát, je ta slušně velká kuchyň s lednicí, dřezem, teplou i studenou vodou a plynovým vařičem, hned vedle je koupelna s umyvadlem, sprchou a WC, nádoby na pitnou/znečištěnou vod mají po 100 litrech, odpadní kazeta z WC se vyndává zvenku, přídavná baterka, nezávislé topení s rozfukem teplého vzduchu, otočná sedačka spolujezdce, zástěny, rolety, prostě hodně muziky za "pár" peněz, auto přišlo včetně přihlášení atd. na cca 250 tisíc korun.

05.09.2016 14:42  vzkaz od IvanGS
Radku, jestli Ti Hanomag připomínal starou lokomotivu, tak americký obytný Vixen mi připomíná moderní rychlovlak... Taky nádhera a velká rarita, dá se občas koupit, ale za cenu moderního obytného auta.

18.08.2016 10:58  vzkaz od IvanGS
lomax1400 - jedu, bohužel jen omezeně. Bohužel v sobotu ráno musím na chvíli do práce a navečer musím být na Sázavě, kam jede Drákula zítra na nějakou motoakci a já tam jedu s Důrou za ní. Takže na Stříbrňáku budu zítra odpoledne a navečer a chvíli v sobotu po obědě...

17.08.2016 20:50  vzkaz od lomax1400
ivane, jedeš s vanem, teď o víkendu na sraz amerik ?
hradeckav8.cz ...

16.08.2016 15:00  vzkaz od radek
Ahoj Ivane, díky za zprávy z cest, je to krásná zěmě a další která mne ještě čeká ;). Ten bílej obytňák mi zepředu něco pořád připomíná, nemohl jsem si vzpomenout co, ale už vím. Lokomotivu :). Myslím, že se jí říkalo T478

předchozí | | | | | | | | | |

Fórum

10.12.2019 10:47 radek

Ahoj zatím jsme s čí...

07.12.2019 06:40 D-D-D

No tak třeba já se s...

02.12.2019 16:46 jawac350

Jste tu ještě někdo?...

02.12.2019 16:44 jawac350

...

02.12.2019 16:43 jawac350

..

02.12.2019 16:42 jawac350

Dneska jsem vyráběl ...

02.12.2019 15:06 jawac350

Tady detail té krytk...

Poslední album

Bábovka 5/2019

alba
Klub příznivců motocyklů Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné ...

Vytvořeno a sponzorováno © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek