Jméno:
Heslo:

Karburátory, trysky a vše o sání a přípravě směsi

Diskuzní fórum > Technika, opravy,

Na návrh Kovboje zakládám toto vlákno, i když trochu šířeji pojaté, aby neskončilo hned po odpovědi na můj dotaz, který zněl: jak je to se značením trysek? Znám klasické, metrické, ale Mikuni a možná i jiní, mají nějaké jiné číslování. A myslím, že občas pleteme tyhle dva systémy dohromady a nerozumíme si.

předchozí | | |
21.02.2018 19:34  vzkaz od Perbin
Za sebe myslím, že originalní Mikuni VM26 je pro tento motor nejlepší dostupná volba, a nebudeš kupovat karbec s obavami že nebude fungovat.

20.02.2018 17:12  vzkaz od Jericho
Poradte, prosim, nejaky karburator na skyteam 125. Nemusi to byt zrovna top, ale aby fungoval a dal se lehce seridit a bude lepsi nez ta cinska Mikuni...

24.06.2017 21:22  vzkaz od Jericho
mas sz

24.06.2017 13:16  vzkaz od Kovboj
jj válí

24.06.2017 11:14  vzkaz od Jericho
nevali se nekomu doma karburator?:(

23.06.2017 11:25  vzkaz od Jericho
tak po porade s IK jsme vyresili problem s pretekanim. hladina nema byt moc vysoko, staci do 2/3 plovakove komory. na strane odkalovaciho sroubu jsou dva vylitky jako rysky. a to chcipani zpusobovala bohata smes zpusobovana prave vysokou hladinou

22.06.2017 21:53  vzkaz od Jericho
tak uz tusim, proc mi to neustale pretika pri naklonu. Ikdyz se mi podari nastavit spravne hladinu, tak po kratkem case se hladina stejne zvysi. Myslim, ze chyba je v mekkem materialu, ze ktereho je ten plisek, ktery tlaci na jehlu a ktery se casem tlakem plovaku narovna. Nevite, kde by se tento novy plisek dal sehnat? asi je to smesne, ale lze ten kov doma ,,zakalit", aby se zpevnil:) jako klucí jsme si hrali na kovare s ohnem a hrebiky:)

17.08.2016 13:47  vzkaz od IvanGS
Zkus kombinaci - jet s otevřenou nádrží a když to po chvíli chcípne, hned, ještě za jízdy, zavři palivový kohout. Koukni do plovákovky a když bude cca prázdná, nestíhá dotékat benzín. Když bude stále plná, příčina chcípnutí je jinde...:-).

17.08.2016 10:35  vzkaz od Kovboj
Zkus jet s otevřeným víčkem nádrže, mohl bys mít ucpanou přisávací dirku na víčku a to se chová jako když dojde benzín po cca kilometru až dvou. Jinak to že teče při náklonu na jednu stranu je tím, že má vrchní přepad odtok díru na levé straně a na pravé ne. Není tam jen ta přepadová trubička. Nastav nižší hladinu a udělej ten pokus jízdy s otevřeným víčkem.

17.08.2016 09:49  vzkaz od Zdenek
Nádrž řešit nemusíš. Sundej přívodní hadičku na krbci strč ji do litrový sklenice a otevři kohout. Stopni si za jak dlouho nateče. Uvidíš že bude za pár minut plná. Tam bych závadu nehledal. Karbec už máš rozšťouranej a mažeš se s tím moc dlouho. Určitě to bude nějaká blbost, ale jak se v tom furt hrabeš tak ji nevidíš (osobní zkušenost). Zajeď za Kovbojem, Radkem a nebo tam dej novej karbec, je to za pár stovek. Mě to jednou taky kdysi po jednom kilometru vždy chcípalo a řešil jsem karbec a přívod benzínu. Nakonec to bylo prodřený vinutí na cívce. Nechci se tě dotknout ale ty už na nic nepřijdeš. Seš v tom tak zamotanej, že hledáš na špatným místě. Chce to pohled někoho jinýho. Uvidíš, že to nakonec bude prkotina.

16.08.2016 19:14  vzkaz od radek
Tak to nevím čeče zbývá teda asi jediná možnost, máš to rozbitý a od klávesnice do asi nespravíme :).

16.08.2016 17:35  vzkaz od Jericho
radek: "Pokud se to úplně zastaví (dojde benzín) tak to je zas takový divný. To nějakej milimetr hladiny v plovákovce u čtyřtaktu podle mě neovlivní. To spíš nějak nestačí dotejkat dost rychle benzín. Skříplá hadička, dlouhá, nebo najaká blbá hadička, ucpanej filtr, ucpané sítko v nádrži, voda v nádrži, zaseklej napouštěcí ventil, přicpaný kanálek napouštění v karburátoru (mezi ústím hadice a jehlovým, ventilem), nebo něco takového."
nadrz se mi ted vypoustet nechce, abych to zkontroloval. o jinem filtru nevim. V tom pripade by na to ale vyska hladiny nemela mit vliv, ne?

16.08.2016 16:27  vzkaz od radek
Pokud se to úplně zastaví (dojde benzín) tak to je zas takový divný. To nějakej milimetr hladiny v plovákovce u čtyřtaktu podle mě neovlivní. To spíš nějak nestačí dotejkat dost rychle benzín. Skříplá hadička, dlouhá, nebo najaká blbá hadička, ucpanej filtr, ucpané sítko v nádrži, voda v nádrži, zaseklej napouštěcí ventil, přicpaný kanálek napouštění v karburátoru (mezi ústím hadice a jehlovým, ventilem), nebo něco takového.

16.08.2016 16:12  vzkaz od Jericho
IvanGS: "45° je docela dost velký náklon, předpokládám, že jsi to zkoušel při stání na místě. Dovoluji si připomenout fyzikální zákony - když motorku za jízdy v zatáčce takto nakloníš, odstředivá síla způsobí, že hladina bude stále vodorovně. A při parkování asi tak moc nakloněná není..."
prave proto se ptam. a pisou tu, ze to tect nema.
Radku, neteklo a taky to jelo pri plnym plynu asi kilometr. Tak jsem zase hladinu zvysil... ale to se budu okakovat

16.08.2016 14:53  vzkaz od radek
Aha, já myslel, že už ti to neteče, proto jsem psal když to funguje neřešit a jezdit :). No asi nefunguje. Tak jedině co mě napadá, hoď sem fotku rozšroubované plovákovky, třeba uvidí někdo z nás problém. Jinak času není mnoho, ale tyhle karburace tu mám a tak se ti na to můžu mrknut když dorazíš. Nebo ke Kovbojovi, ten to dá levou zadní (ať se s tím netrápíš), můžeme přehodit plovák a jehlu z mého a uvidíme hned. Kontakty ve vzájemná pomoc.
Jo a neotravuješ, dyk to forum tu od toho je a stejně se tu jinak prd děje :).

16.08.2016 10:10  vzkaz od IvanGS
45° je docela dost velký náklon, předpokládám, že jsi to zkoušel při stání na místě. Dovoluji si připomenout fyzikální zákony - když motorku za jízdy v zatáčce takto nakloníš, odstředivá síla způsobí, že hladina bude stále vodorovně. A při parkování asi tak moc nakloněná není...

15.08.2016 19:34  vzkaz od Jericho
Tak uz nevim a sorry, ze tu porad otravuju. Byl jsem se projet a kdyz jsem jel na plny plyn, tak nejspis nestacil dotekat benzin a kazde dva kilometry jsem stavel. Pritom podle odkalovaci hadicky hladina asi 4mm pod okrajem nadobky. Tak jsem o kousek zvednul plovak a zase pri nakloneni doleva asi o 45° komora preteka.

15.08.2016 17:27  vzkaz od Jericho
radek: "Nějak nechápu kontext?"
ikdyz jsem tu popsal problem, tak tu clenove pisi: nesahat a jezdit

15.08.2016 17:11  vzkaz od radek
Nějak nechápu kontext?

15.08.2016 13:55  vzkaz od Jericho
ale preci nebudu jezdit, kdyz z toho chcije jako krava, ne?

15.08.2016 09:51  vzkaz od radek
Obráceně dát právě jde, teda nevybavuji si jestli u téhle mikunky, ale u PZ26 to je docela častý jev amatérských čističů :), také jsem ho dal kdysi v dobách temna při svém prvním čištění opačně.
Že to teče při náklonu na jednu stranu to polohou přepadu nebude, ten je skoro uprostřed. No hlavně že to funguje. Jak známo když něco funguje, nesahat a jezdit ;).

14.08.2016 20:28  vzkaz od Jericho
tak myslim, ze jsem hladinu vyladil. Nekolikrat rozebrat a slozit, pomoci suplery, milimetr sem, milimetr tam. Jednou hladina vysoko, podruhe uplne na dne. Uz to snad nepotece... Ale je zajimave, kdyz jsem karb. naklonil doprava, tak netekl vubec. Tekl jen pri naklonu vlevo. Je to umistenim prepadu?

13.08.2016 21:54  vzkaz od Jericho
obracene dat plovak snad ani nejde dat, ne?:)

13.08.2016 21:44  vzkaz od radek
Klasická čínská mikunka, mám ji na všech motorkách a neteče rozhodně při náklonu. Musí tam být něco špatně, nebo je to špatně složené. Nemáš obráceně plovák? Mě to teklo hned u vypoušťáku teklo to po hadici a myslel jsem tudíž že to teče z ní a že protáká jehla. Řešil jsem to furt dokola, až jednou při čištění na mě jukla tahle krásná díra :). Vyřešeno za minutu TIGem. Rozeber, prohládni a vyndané vyzkoušej, to přece musíš najít kde je problém, je to celkem primitivní zařízení.

12.08.2016 16:54  vzkaz od Jericho
radek: "Pokud to nakloníš a teče to pořád, tak to vidím opravdu na ten jehlový ventil. Pokud se jedná o karburátor, kde je plovák dutý a je v něm vzduch, může být jedna část plováku děravá a natéct do něj benzín a snížit výtlak (to bys ale asi poznal, že v plováku čvachtá když ho máš vyndaný :). Taky jsem měl už karburátor co pořád tekl a nakonec byla proleptaná díra v plovákovce jako od špendlíku, někde tady na forů jsou myslím fotky. Nebo může být poškozená trubka přepadu (pokud ji karburátor má) a při náklonu do ní teče, ale vsázím na zaseklý přítlak u jehlového ventilu. Možná by pomohlo pokud napíšeš o jaký karburátor se jedná (nějak to tu nevidím)."
pokud je tedy spatny jehlovy ventil, tak by komora pretikala i pri vodorovne poloze, ne?
plovak duty neni.
Kde myslis, ze by mela byt proleptana ta dira, kdyz benzin preteka normalne pres odkalovak?
trubka prepadu mi prijde ok

předchozí | | |

Fórum

10.12.2019 10:47 radek

Ahoj zatím jsme s čí...

07.12.2019 06:40 D-D-D

No tak třeba já se s...

02.12.2019 16:46 jawac350

Jste tu ještě někdo?...

02.12.2019 16:44 jawac350

...

02.12.2019 16:43 jawac350

..

02.12.2019 16:42 jawac350

Dneska jsem vyráběl ...

02.12.2019 15:06 jawac350

Tady detail té krytk...

Poslední album

Bábovka 5/2019

alba
Klub příznivců motocyklů Monkey, Gorilla, Dax a jim podobné ...

Vytvořeno a sponzorováno © 2014 ALS Euro s.r.o. tvorba www stránek