Podle mne je to klasické přeplňování kompresorem. U opičího motoru to asi není novinka, jak psal Méca, o Daytoně se psalo už před pár lety ale když budete chvilku gůglit, najdete toho víc. A nechci kecat, ale mám pocit, že když jsem mluvil s Ivo K. o opičím rekordu na solném jezeře, říkal mi, že už kdysi tam, někdo něco na opici zajel s přeplňovaným motorem.
No, rozhodně je to radikální zvýšení výkonu při radikálním snížení životnosti motoru. Kamarád a bývalý společník jezdíval motocyklové dragstery (stále se "po něm" naše firma jmenuje DRAG Har:-)), měl motor vlastní konstrukce, podélně uložený boxer, něco jako opičí, ale s válcem i dozadu, spolehlivý a výkonný motor, udělal s ním několik titulů i rekordů, musím se pochlubit, na té motorce jsem se konstrukčně podílel i já (rám, zadní kapotáž, sedadlo...). Pak k tomu dal kompresor. Děsivý nárůst výkonu, ovládat tu motorku chtělo opravdového mistra. Trvalo dlouho, než se to vychytalo, ale pak to fungovalo, jen se musel před každým závodem repasovat motor. |