Pustil jsem se do stavby motorové brzdy pro horizontální motory typu Honda Monkey. Je to takový nesmělý pokus a hlavně záminka, abych se naučil trochu vařit s TIGem, když už jsem za něj dal takovej ranec :).
Použil jsem komponenty z jednoho pita, které už byly tak mizerné, že mi je nebylo líto rozřezat. Rám jsem upevnil na masivní lavici pro upevnění brzdy do svěráku, nebo příčnými jekly do tvaru H k postaveni na zem. Zadní kyvnou vydlici jsem zkrátil na minimum, přidělal dvoupístovou brzu, který bude brzdil náboj ze zadního kola které bude zároveň sloužit jako setrvačník.
Až dodělám a otestuji mechanickou konstrukci, přijde na přetřes elektronika, budu to asi postupně doplňovat o další funkce. Začnu něčím jednoduchým, ale v konečném stavu by mohla brzda dělat asi toto:
Elektronika (asi andruino) by měla sledovat v cyklu měření tyto veličiny:
- otáčky motoru
- otáčky setrvačníku
- zrychlení setrvačníku
- infra čidlo teploty hlavy
- napětí cívek magneta
- obsah kyslíku ve spalované směsy (lambda)
Elektronika by mohla ovládat tyto parametry motoru:
- mechanickou brzdu
- šoupě karburátoru
- spojku
- řadičku
Tak aby mohla po manuálním nastartování motoru sama provést celý proces měření.
Výsledkem budou údaje z měření které po srovnání s referenčními výsledky oproti jiným motorů, ukáží, jak na tom měřený motor je v jednotlivých veličinách. Rovněž bude možné prokazatelně ověřit, jak jsou na tom ta která CDIčka, cívky a třeba chemie do motoru. Taky bych rád udělal nějakou řízenou simulaci zadření motoru a tak, prostě spousta srandy.
No a nebo to jako vždy v polovině vzdám a budu mít aspoň pěknou stolici na zkoušení motorů :)