Motor jsem kupoval v sypaném stavu se zlomenou osou převodovky. Majitel do něj dal na opravě cenu nového motoru a vydržel mu po "odborné" opravě asi týden, výhodou ale bylo, že servis (asi v zoufalství, že to nemůžou dát dohromady) nakoupil spoustu dílů z nového modelu, takže je z motoru kromě víka spojky v podstatě typ II.
Celkem dost jsem se s ním natrápil, protože "odborníci" různě zapomínaly na podložky, dávali věci obráceně (dokonce i píst) a občas něco chybělo. Motor jsem rozebíral a skládal cca 10x, než jsem se dobral toho, jak to má být složené správně. Díky hodinám laborování, pročítání zahraničních fór (kde teda bohužel jsou hodně často fakt blbiny, takže každá informace se musí ověřit z více zdrojů) a když už bylo nejhůř, tak voláním Kovbojovi (snažil jsme se co nejmíň, páč vím, že má své práce dost, ale když už člověk neví kudy kam :), jsem to dal a maká to. Motor je YX150 starší typ I, má dán nový pravý karter s jehlovým ložiskem (staré typy praskají když motor kopne zpátky), novější typ převodovky a kliku z nového modelu (typ III) s vyšším zdvihem (57 oproti původním 53), která zvedá obsah u motoru s vrtáním 60 na 161ccm. Klika je bez odstředivky (poslední modely už ji nemají), která ale v motorů původně měla být, takže to mne trochu bere klid, ale rozhodl jsem se to pojmout jako pokus, dát tem velké kilové magneto a prostě se uvidí, co to udělá. Když budu s motorem spokojenej, tak koupím kryt spojky s olejovým filtrem a sadu koleček našlapování, která jsou už taky celkem KO. Palice na motoru mi přijde nová, asi byla nedávno měněná, ani jsem ji nerozebíral, jen jsem vyčistil spalovací prostor. V motoru bylo ještě docela vydřené olejové čerpadlo, takže jsem koupil radši nové.
Pro montáž do Gorily jsem se rozhodl po vydařené sobotní jízdě, kdy Gorilla jela jak víno (je to u mě takový folklór, když všechno funguje, necítím se dobře :). Motor je fakt velkej, takže když zajedou přední vidle na maximum, kolo leští víko výfukového ventilu. Velký krásný chladič co jsem měl nachystaný, jsem tam bohužel nedostal, takže jsem tam nechal ten co jsem měl na skyteamu, musel jsem předělat úchyt chladiče, protože palice na motoru je velká jako hovado, ale nakonec se to nějak podařilo. Pak jsem bojoval s karbecem kterej se všema kolínkama co jsem vyhrabal pořád sdílel prostor s napínákem rozvodového řetízku :), provizorně jsem tam dal dvě pertinaxové podložky a delší šrouby a myslím, že dobrý. Trysku jsem dal 105 a jehlu úplně nahoru. Dodělal jsem to v noci, takže jsem si nechal first start až na ráno. Motor šlape celkem pěkně, i když se to uvidí, až při zkušební jízdě kterou plánuju na večer (až opadne vedro), zatím jsem jezdil jen tady po ulici a překvapilo mě, že motor skoro vůbec nevibruje. Jinak je to docela buchar a i s tím originálním výfukem, který je samozřejmě úplně nevhodný, je to oproti skyteamu celkem NAHLAS.